Friday, October 05, 2007

Another evening...

Hanya beberapa hari lagi kita akan menyambut Aidilfitri. Berbanding dengan tahun lepas, raya kali ini agak hambar kerana tida sebarang perancangan untuknya. Biarkan ia berlalu begitu sahaja. Paling baik, tahun ini boleh habiskan sepenuh masa dengan keluarga. Dapat balik awal, seminggu sebelum raya.

Jadi, buat masa ini terlalu sibuk dengan berbagai program sehinggalah minggu depan. Rezeki raya kot. Kadangkala terfikir bagaimana untuk menambahkan lagi pendapatan. Bukan niat nak jadi hamba duit tapi itulah hakikat dunia. Duit merupakan ukuran utama. Entahla, tapi buat masa sekarang, itulah masalah utama. Tahun ini mmg tahun susah kerana banyak yang masih perlu dipelajari.

Cerita pasal bulan puasa, ada sesuatu yang rasenye cam x sesuai je berlaku. Kebanyakan program diadakan di masjid, tetiba gelaran ustaz melekat pulak. x tahu apa nak kata tapi rasanya gelaran itu macam x kena je.

Kali ketiga dapat handle ceramah secara solo n kali pertama adalah permintaan dari pihak sekolah. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar even hari tue tekak mmg terase kering yang terlampau. Harap-harap lepas ini bertambahla jemputan khas itu. Hehehehe.

Walaupun kadangkala terasa macam hipokrit je bila bercakap hal-hal agama kepada orang lain. Tapi hanya satu je niat dihati, untuk mengingatkan diri sendiri dan orang lain. Kan manusia itu sifatnya pelupa..... wallahualam.

Rasanya dah x terlalu awal nak ucap Selamat Hari Raya kepada sesiapa yang mengunjungi blog ini sbb lepas nie takut2 x sempat nk menulis lagi. Sepuluh jari disusun memohon seribu kemaafan andai ada tersalah kata tersilap bicara. Memohon maaf itu lebih mudah dari memaafkan....

1 comment:

wardah said...

Salam Aidilfitri buat awak...akak balik raya esok...awak dah ada kat kampung ke? Take care..

Ada izin dariNya kita berjumpa lagi..