Sunday, August 05, 2007

Graduation.......



Akhirnya, segulung ijazah yang dicita-citakan dari kecil menjadi hak milik mutlak. Hanya itu yang dapat dibanggakan dari majlis yang penuh gilang gemilang. Majlis yang begitu meriah dirasakan cukup hambar. Entahla, sukar hendak digambarkan keadaan itu.

Kadangkala, perkara yang manis perlu dilupakan supaya pahitnya hilang. Pelik, tetapi itulah hakikat kehidupan manusia. Ada beberapa perkara lagi yang masih belum selesai dan ia perlu diselesaikan secepat mungkin. Entahla masih sempat atau tidak.

"Don't wait until its too late"

Sepanjang 24 tahun hidup, perkara yang paling susah untuk dilakukan adalah memahami dan difahami. Entahla.....

Semasa berbual dengan sorang rakan semalam, tertarik dengan kata-katanya, "Jadi pemusnah atau dimusnahkan". Kejamnya kehidupan ini dan kadangkala perlunya menongkah arus walaupun ianya mengundang risiko. Walau apa pun, pertimbangan akal sangatlah penting. Wallahualam...

"Berfikir sejenak lebik baik dari beramal seribu tahun"



2 comments:

wardah said...

Tahniah Mie..!!!
Semoga ianya sebagai pemangkin kejayaan di masa hadapan. Menukar bidang antara satu kebaikannya ialah memperluaskan lagi ilmu kita.

Juragan said...

Thanks, tp saat yang diidamkan dari kecil hanya biasa2 sahaja. Mmg mimpi dan realiti saling berbeza. Masa bermimpi sudah tamat. Sekarang kena bangkit mengharung realiti....