Tuesday, April 17, 2007

Kerja, kerja dan kerja

Hari nie baru je abis kem kepimpinan sehari budak-budak sekolah rendah. Macam-macam ragam yang kadang timbul rase nak marah, nak tergelak dan macam2 rasa lagi. Melayan karenah budak- budak nie teringat zaman masa kecik-kecik dulu. Alangkah bagusnya kalau masa itu dapat diundur kembali ke zaman kanak-kanak dulu. Hidup penuh tawa riang, tiada sebarang masalah hidup. Hari-hari penuh dengan kegembiraan. Tapi... itu tinggal sebagai kenangan... The memories remain...

Sedar x sedar dah hampir 4 bulan aku mula bekerja. Kadang-kadang bila orang bertanya apa sebenarnya bidang kerja yang diceburi sekarang, terkelu x tahu apa jawapan yang tepat yang boleh bagi. Ayat senang, "kerja sendiri". huhuhuhu.

Hari ini nampaknya terpaksa sambung kerja sampai ke malam. Banyak benda nak kena prepare untuk ceramah pagi esok. Letih? Perkataan tue dah makin hilang dari kamus hidup. Inilah pengorbanan yang terpaksa dibayar bila jadi boss dan kuli. Rasa letih boleh hilang bila dapat hasil dari segala usaha. Macam minum 100PLUS. Lega rasanya.

Bercakap pasal kem hari nie, inilah antara group yang paling pasif pernah dihandle. Biasala sekolah kampung. Satu cabaran yang menggugat jiwa jugakla. Alhamdulillah segala berjalan dengan lancar.

Jam dah pukul 7.17 malam. Kejap lagi dah kena bersiap untuk ke ofis malam nie. Nasib baik kt ofis ada penyeri. Hahahahaha. Just kidding.

Okla till next time....
Assalamualaikum

(bila la ada masa free nak layan PS buat artwork nie.....)

No comments: